28 d’agost, 2006

el pis

bé, fins ara no m'havia decidit a fer un post sobre el pis on visc, no sé gaire bé per què... però després d'aquest temps aquí, i d'haver-ne parlat molt amb la carole i el yannick, els meus colocataires, crec que val la pena riure una estona pensant en les cosetes...

bé, com la majoria ja sabeu, el pis el vaig trobar per internet, en una web d'anuncis de pisos per compartir. i al final vaig acabar optant per anar al lloc on havia de pagar menys lloguer... al final, ens hem trobat 3 persones vivint en un espai massa petit, perquè de fet, és un pis que està bé per a 2 persones, però nosaltres hi estem una mica estrets...

el primer problema és dormir. la carole i jo dormim a la mateixa habitació, jo pensava que seria en dos llits separats però finalment és en un de sol, gros, però un sol llit. no ens molestem gaire mútuament, però el cap de setmana que vaig estar malalta va ser bastant incòmode, més que res que la carole no podia dormir per culpa de la meva tos...

en yannick dorm al menjador. és una cosa bastant habitual aquí a parís, això q el menjador sigui l'habitació d'algú, però és bastant carregós perquè els horaris de la resta depenen completament dels del yannick: no pots posar-te a sopar a les 11 si resulta que és una dels dies que ell té ganes d'anar a dormir d'hora, més que res perquè no tens on posar-te a menjar...

i després venen els petits detallets, que hem comprovat que tenen bastant a veure amb les persones que ens sublloguen el pis. per exemple, la moqueta és una porqueria, un niu d'àcars, que facis el que facis sempre està bruta. passem l'aspirador bastant sovint, però malgrat tot mai s'acaba de veure bé...

per l'altra, la cuina: per cuinar, tenim uns fogons elèctrics amb lloc per dues olles. però quan jo vaig arribar n'hi havia un que ja no funcionava, i al cap de pocs dies el segon també va petar... així que finalment cuinem amb un sol fogó elèctric, a part, que s'endolla directament al corrent. tampoc funciona gaire bé... a ratos para de funcionar. un dia vaig provar de fer una llonza de porc que havia comprat... no sé mb què va passar, però vaig trigar gairebé 3/4 d'hora a aconseguir que estés cuita per tot arreu. així que al final la meva dieta és una mica límitada en funció del que puc cuinar al forn o als fogons si és prou ràpid. i si no, tot sovint hi ha dies que directament em compro mitja baguette i l'acompanyo de formatge o de paté...

i els petits accidents que hem tingut: un dia, la carole va obrir l'aixeta de la cuina i va sortir disparada xD tooota la cuina xopa. un altre dia, la carole va triar un programa de la rentadora que era namica raru... va resultar que el programa en qüestió no incloïa centrifugat ni sortida d'aigua, així que quan vam obrir se'ns va inundar la cuina i mig menjador... ja us ho podeu imaginar :P això per no parlar de les piques que s'embossen tot sovint... ja som els reis del desembossador :P

i llavors, cosetes curioses: què carai fan filtres de cafetera al lavabo?? teories de la carole: quan van entrar al pis, no hi havia paper de water, així que potser és que els feien servir per a... pfff

bé, de tota manera, com que els tres som molt conscients que això és només per aquest estiu, tampoc ens hi trenquem les banyes... però definitivament, no és un lloc per quedar-s'hi a viure gaire temps jeje

en fi, això ja s'acaba també... esperem que no surti cap altre problema en els dies que queden jeje